Helppo ja toimiva, melkein kuin Google

Huomasitte varmaan, että Leevin vasemmassa alanurkassa vilkkui noin kuukausi sitten sitkeä pop-up, jossa pyydettiin vastaamaan Finnan käyttäjäkyselyyn. Finna on se moottori, jolla Leevi pyörii, joten ilahduttavan moni oamkilainen osallistui kyselyyn. Käytämme kyselyn tuloksia palvelun kehittämiseen sekä valtakunnallisesti että paikallisesti. Lainauksissa muutamia avoimista palautteista.

Finna on meilkein yhtä helppo kuin google, selkeä ja helppo ottaa päivittäiseen käyttöön.

Helppokäyttöinen, kaikki kirjastoon liittyvä asia samassa paikassa, nopea ja vaivaton.

Kokonaisarvosanaksi Leevi sai tämän kyselyn perusteella 4.09 asteikolla 1-5, kun arvostelukohdat olivat helppokäyttöisyys, hyödyllisyys, haussa onnistuminen, ajansäästö sekä miellyttävyys. Mikä parasta, keskiarvo oli taas hiukan viime vuotista parempi, joten oikeaan suuntaan on menty!

Hakupalvelu on toimiva. Sitä osaa käyttää kuka vain (joka on jotain hakupalvelua joskus käyttänyt), ilman mitään perehdytystä. Niin tällaisen kirjastohakupalvelun pitääkin toimi.

Palvelu on kokonaisuudessaan parempi kuin aikaisemmat kirjastojen omat härvellykset.

Löysin helposti etsimäni ja palvelun käyttö on yksinkertaista ja nopeasti opittavissa.

Finnasta on ollut minulle paljon apua opinnoissani, sitä on helppo käyttää ja sillä löytää lähes poikkeuksetta sen mitä etsin!

Saimme myös paljon parannusehdotuksia, joista osa onneksi palvelusta jo löytyy, mutta ihan uusiakin tuli muutama. Palautteiden seurauksena panostamme jatkossa siis Leevin eri toiminnallisuuksien markkinointiin ja käytönopastukseen sekä tietysti otamme työn alle sellaisia puutteita, jotka ovat järjestelmän puitteissa korjattavissa.

Kiitos vielä kaikille palautteen antajille!

Saatat pitää myös näistä...

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *