Huom! Oamkin blogi poistuu käytöstä
Osana verkkoympäristön uudistustyötä blogisivusto poistuu käytöstä 30.6.2024. Blogien kirjoittajat vastaavat omien tekstien talteenottamisesta ja arkistoimisesta. Ajankohtaisten blogien julkaisemista kannattaa tarjota Oamk Journalille. Blogi on saatavilla lukutilassa sisäverkosta 31.12.2024 saakka.

DIGITYY – Digitaalisen markkinoinnin koulutus tarjoaa monipuolista osaamista

Syksyllä 2021 järjestetään digitaalisen myynnin ja markkinoinnin DIGITYY-koulutus toistaiseksi viimeisen kerran. Tämän vuoksi on hyvä jakaa koulutukseen liittyviä kokemuksia.

DIGITYY (Digillä työhön) -koulutus on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alla oleville henkilöille. Koulutus on maksuton 30 opintopisteen kokonaisuus, jonka tavoitteena on kouluttaa uusia digitaalisen myynnin ja markkinoinnin osaajia ja edistää koulutettavien työllistymistä.

Viimeinen DIGITYY-koulutus käynnistyy Oulussa 25.8.2021.

Koulutukseen ei ole tutkintovaatimuksia – tärkeintä on motivaatio

Koulutus soveltuu työttömille ja työttömyysuhan alla oleville (esimerkiksi lomautetuille), jotka ovat motivoituneet kehittämään omaa osaamistaan. Koulutukseen voivat osallista myös aloittelevat yrittäjät, jotka kehittävät koulutuksen aikana omaa liiketoimintaansa sekä suunnittelevat ja tekevät digitaalista markkinointia ja myyntiä.

Hakijoille ei ole aikaisempia tutkintovaatimuksia. Edellisessä koulutuksessa oli mukana opiskelu- ja työtaustaltaan hyvin erilaisia ihmisiä – joukossa oli muun muassa insinööri, tanssinopettaja ja journalisti.

Aikaisemmasta liiketoiminnan ja markkinoinnin ymmärryksestä on hyötyä, mutta se ei ole edellytyksenä osallistumiselle, sillä koulutuksessa lähdetään liikkeelle perusteista.

Ennen digimarkkinointi oli ajatuksissa pakkopullan tasolla, mutta tässä koulutuksessa olen huomannut, että tämä onkin erittäin mielenkiintoista. (DIGITYY-opiskelija, kevät 2021)

Tarjolla tuhti digimarkkinoinnin tietopaketti

DIGITYY-koulutus perustuu digitaalisen myynnin ja markkinoinnin DIMMY-koulutuksiin, joita on pidetty Oulun seudulla vuodesta 2017 lähtien.

Koulutuspäivien aikana tutustutaan digitaalisen myynnin ja markkinoinnin teorioihin, tehdään harjoituksia ja pidetään työpajoja, joissa opiskelijat soveltavat oppimaansa käytännössä. Koulutusmateriaalit perustuvat Digitaalisen markkinoinnin käsikirjaan, jota on ollut kirjoittamassa kaksi DIGITYY-kouluttajaa.

Koulutuksen alussa olevan intensiivijakson aikana opiskellaan digitaalisen markkinoinnin ja myynnin perusteita, jotka antavat kaikille opiskelijoille hyvät pohjatiedot ennen työharjoittelun alkamista.

Vuorovaikutteisuus on koulutuspäivien parasta antia. Esimerkiksi ryhmätehtävien ja keskustelujen aikana sovelletaan opiskeltuja aiheita käytännössä. Itsenäisesti tehtävät viikkotehtävät ja opintojaksojen lopputehtävät laittavat pohtimaan ja soveltamaan opittuja asioita.

Herätämme toinen toisiamme miettimään asioita eri tavoin ja näin rikastutamme oppimiskokemusta. (DIGITYY-opiskelija, kevät 2021)

Koulutus antaa monipuolisen osaamisen. Saat käyttöösi korkeatasoiset, laajat materiaalit ja opit toteuttamaan digitaalista markkinointia nykyaikaisella tavalla. Opintojen laajuus on 30 opintopistettä – nämä voidaan myös hyväksilukea osaksi ammattikorkeakouluopintoja.

Käytäntö opettaa

Intensiivijakson jälkeen opiskelijat lähtevät yrityksiin harjoittelemaan asioista käytännössä – koulutusta on kaksi päivää ja työharjoittelua kolme päivää viikossa.

Työharjoittelu digitaalisen markkinoinnin tehtävissä yrityksissä on oleellinen osa koulutusta. Autamme sinua myös etsimään työharjoittelupaikan, jossa voit hyödyntää omaa taustaasi ja joka sopii parhaiten juuri sinun tavoitteisiisi.

Työharjoittelu on ollut mukavaa ja kehittävää, olen saanut uusia työkaluja omaan taskuuni sekä tavannut huipputyyppejä. (DIGITYY-opiskelija, kevät 2021)

Työharjoittelun aikana kaikki opiskeluun liittyvät tehtävät tehdään harjoitteluyrityksen näkökulmasta. Tämä antaa sinulle mahdollisuuden näyttää osaamistasi työnantajalle.

Koulutuksen lopputehtävä on loistava tapa todentaa koulutuksen tarpeellisuus tekemällä digimarkkinointisuunnitelma. Sitä varten tulee kerrattua kaikki tärkeä ja parhaimmillaan siitä on selkeä hyöty harjoitteluyritykselle. (DIGITYY-opiskelija, kevät 2021)

Aikaisempien koulutusten perusteella yli 60 prosenttia koulutukseen osallistuneista on työllistynyt välittömästi tai pian koulutuksen loppumisen jälkeen.

Loistava koulutus, mukavat opettajat ja hyvä ryhmähenki. (DIGITYY-opiskelija, kevät 2021)

Lue lisää koulutuksesta: www.oamk.fi/digityy

Kouluttajat:

Jaakko Sinisalo, yliopettaja

Jonna-Riikka Kurtti, lehtori

Minna Asikainen, lehtori

You may also like...

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *