Blogi on ESR-rahotteisen DigiLii -hankkeen (DIMMY 2.0) asiantuntijablogi, jossa julkaistaan säännöllisesti kirjoituksia digitaalisesta markkinoinnista ja myynnistä. Kirjoituksissa tullaan käymään läpi esimerkiksi seuraavia asioita:
* Kuinka digitalisaatio on muuttanut liiketoimintaa?
* Kuinka yritys voi arvioida omaa digitaalisen markkinoinnin ja myynnin nykytilannettaan?
* Miten digitaalisen markkinoinnin ja myynnin tavoitteita kannattaa asettaa?
* Minkälaisia strategisia vaihtoehtoja yrityksellä on digitaalisen markkinoinnin ja myynnin suhteen?
* Minkälaisia keinoja yrityksellä on käytettävissään digitaalisen markkinoinnin ja myynnin saralla?
* Kuinka digitaalista markkinointia ja myyntia tulisi johtaa?
Blogin toimituskunta

Digitaalisen markkinoinnin analytiikan käyttöönottaminen yrityksessä

Digitaalisen markkinoinnin analytiikan käyttöönottaminen on hyvä aloittaa määrittämällä keskeiset markkinoinnin tavoitteet. Tavoitteiden tulisi perustua yrityksen liiketoimintastrategiaan, ja niiden tulisi olla selkeästi määritettyjä, mitattavissa ja realistisesti saavutettavissa yrityksen olemassa olevilla resursseilla. Näiden lisäksi mittareille tulisi...

Vinkkejä vaikuttajamarkkinoinnin aloittamiseen

Vaikuttajamarkkinointikampanja alkaa tavoitteiden asettamisella Ensimmäinen vaihe vaikuttajamarkkinoinnin aloittamisessa on määrittää sille asetettavat tavoitteet. Useimmiten pyritään tavoittamaan tehokkaasti jokin tietty ja usein yritykselle uusi kohderyhmä. Muita yleisiä tavoitteita ovat yrityksen tai sen tuotteiden tunnettuuden ja...

Vaikuttajamarkkinoinnilla tehoa yrityksen viestintään

Mitä vaikuttajamarkkinointi on Vaikuttajamarkkinointi tarkoittaa yrityksen tai muun organisaation tekemää yleensä sopimukseen perustuvaa kaupallista yhteistyötä vaikuttajan kanssa. Vaikuttajamarkkinoinnilla on tarkoitus saavuttaa toimeksiantajayrityksen ennalta määritellyt viestinnälliset tai myynnilliset tavoitteet. Yritys maksaa yhteistyöstä rahallisen tai muussa...

Lasketumissivun tavoitteet ja suunnittelun perusteet

Aikaisemmassa blogitekstissä https://blogi.oamk.fi/2022/10/14/laskeutumissivujen-hyodyntaminen-osana-yrityksen-digitaalista-markkinointia/ keskityttiin siihen, mitkä ovat laskeutumissivujen hyödyt yritykselle. Tässä blogitekstissä keskitytään siihen, minkälaisia tavoitteita laskeutumissivulla voi olla ja mitkä ovat laskeutumissivun suunnittelun perusteet. Laskeutumissivun tavoitteet Kaikkien laskeutumissivuiksi kutsuttavien sivujen tarkoitus on saada...

Datan tehokas hyödyntäminen vaatii useiden haasteiden ratkaisemista

Digitaalisen datan monipuolinen ja tehokas hyödyntäminen vaatii yrityksiltä monenlaisia kyvykkyyksiä datan ymmärtämisestä liiketoiminnan luonteen kokonaisvaltaiseen kartoittaimiseen. Juuri julkaistun selvitystyömme yhteydessä paneuduimme näihin syvällisemmin, joten tässä käymme läpi vain oleellisimpia haasteita digitaalisen datan hyödyntämiseksi. Datakyvykkyys...

Laskeutumissivujen hyödyntäminen osana yrityksen digitaalista markkinointia

Laskeutumissivu on yleisnimitys yrityksen verkkosivuston yksittäisille sivuille, jonne yritys pyrkii ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita erilaisten markkinointitoimenpiteiden, kuten hakusanamainonnan, hakukoneoptimoinnin tai sähköpostimarkkinoinnin, avulla. Periaatteessa vierailijat voivat tulla ja yritys voi ohjata vierailijoita mille tahansa oman verkkosivuston...

Sosiaalisen median näkyvyyden kasvattaminen mainonnan avulla

Sosiaalisen median kanavat ovat tänä päivänä merkittävässä roolissa yritysten digitaalisessa markkinoinnissa. Somessa yritykset voivat tavoittaa orgaanisesti potentiaalisia asiakkaita, mutta ilman maksettua mainontaa on vaikea vaikuttaa seuraajien määrään tai laatuun. Ja vaikka yrityksen seuraajamäärä olisi...

evästeet cookies keksit

Evästeet eivät ole ennallaan: tarkista digimarkkinointisuunnitelmasi

Digimarkkinoinnin jatkuva muutos haastaa digimarkkinoijan. Juuri tällä hetkellä on hyvä tiedostaa ja sisäistää kaksi tärkeää muutosta, jotka vaikuttavat erityisesti digimainontaan: Verkkosivujen kolmannen osapuolen evästeiden tuen poistuminen Tiukentuvat vaatimukset evästesuostumuksille Verkkosivujen evästekäytänteet ovat yksi tapa...