Blogi on DigiLii -hankkeen (DIMMY 2.0) asiantuntijablogi, jossa julkaistaan säännöllisesti kirjoituksia digitaalisesta markkinoinnista ja myynnistä. Kirjoituksissa tullaan käymään läpi esimerkiksi seuraavia asioita:
* Kuinka digitalisaatio on muuttanut liiketoimintaa?
* Kuinka yritys voi arvioida omaa digitaalisen markkinoinnin ja myynnin nykytilannettaan?
* Miten digitaalisen markkinoinnin ja myynnin tavoitteita kannattaa asettaa?
* Minkälaisia strategisia vaihtoehtoja yrityksellä on digitaalisen markkinoinnin ja myynnin suhteen?
* Minkälaisia keinoja yrityksellä on käytettävissään digitaalisen markkinoinnin ja myynnin saralla?
* Kuinka digitaalista markkinointia ja myyntia tulisi johtaa?
Blogin toimituskunta

verkkosivujen kehittäminen

Käytännön vinkkejä laadukkaan asiakaskokemuksen kehittämiseen verkkopalveluissa

Hyvä asiakaskokemus on nykyisin perusvaatimus kaikille kaupallisille verkkosivustoille. Tämän vuoksi verkkosivustoa suunniteltaessa on tärkeää huomioida keskeiset asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät jo heti prosessin alkuvaiheessa. Suunnittelussa on aina lähdettävä liikkeelle siitä, mitä käyttäjä haluaa saavuttaa verkkosivustolla...

Digitaalisen markkinoinnin koulutus avasi uuden oven työmarkkinoilla

Keväällä 2021 järjestettiin ensimmäinen työttömille ja työttömyysuhan alla oleville suunnattu digitaalisen markkinoinnin ja myynnin DIGITYY -koulutus. Koulutukseen liittyvä ensimmäinen blogikirjoitus ”DIGITYY – Digitaalisen markkinoinnin koulutus tarjoaa monipuolista osaamista” kertoi siitä, minkälaisille hakijoille koulutus sopii,...

Verkkosivujen optimoinnilla parempaan asiakaskokemukseen

Nykyisin jokaisen yrityksen ja erityisesti verkkokauppojen tulisi panostaa asiakkaiden digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämiseen. Asiakaskokemus muodostuu joka kerta kun asiakas vierailee verkkopalvelussa ja siihen vaikuttavat monet tekijät, kuten yrityksen ja sen kilpailijoiden viestinnän ja kaikkien aiempien...

DIGITYY – Digitaalisen markkinoinnin koulutus tarjoaa monipuolista osaamista

Syksyllä 2021 järjestetään digitaalisen myynnin ja markkinoinnin DIGITYY-koulutus toistaiseksi viimeisen kerran. Tämän vuoksi on hyvä jakaa koulutukseen liittyviä kokemuksia. DIGITYY (Digillä työhön) -koulutus on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alla oleville henkilöille. Koulutus on maksuton...

Asiakaskokemus (CX) voi tänä päivänä ratkaista yrityksen menestymisen – Case Tosibox

Asiakaskokemuksesta (CX=Customer experience) on tullut monella alalla liiketoiminnan keskeinen kehittämiskohde. Samalla kun asiakaskokemusten merkitys on kasvanut, on niiden hallinta muuttunut yritysten näkökulmasta huomattavasti vaikeammaksi. Tämä johtuu esimerkiksi siitä, että asiakkaan polun varrella olevat kohtaamispisteet...

Onnistunut sisältökokonaisuus toi suomalaiselle teetalolle lisää näkyvyyttä ja myyntiä – miten se tapahtui?

Ihmiset rakastavat laadukkaita tarinoita. Parhaassa tapauksessa tarina jalostuu sisällöksi, joka on hyödyllistä, inspiroivaa ja asiakaskokemusta parantavaa. Jokaisen yrityksen olisikin hyvä pohtia, millaiset tarinat saavat heidän asiakkaansa kiinnostumaan tuotteista tai palveluista, ja millaisia asiakkaille lisäarvoa...

Kuinka aloittaa digitaalinen markkinointi?

Ajatus tämän artikkelin kirjoittamiseen lähti siitä yksinkertaisesta syystä, että hyvin usein meille tulee tilanteita vastaan, joissa esitetään otsikon kysymys tavalla taikka toisella. Vaikka opetamme ja käymme läpi kirjassamme holistista ja asiakaslähtöistä digitaalisen markkinoinnin suunnittelutapaa,...

Automatisoidun dynaamisen hinnoittelun käyttöönottamisen vaiheet

Dynaamisesta hinnoittelusta on verkkokaupoille selkeitä etuja mm. myynnin määrän ja kannattavuuden kehittämisessä (esim. Sahay, 2007), joita käsittelimme jo edellisessä blogipostauksessamme. Tässä artikkelissa keskitymme enemmän dynaamisen hinnoittelun käyttöönottoon yrityksissä. Dynaamisen hinnoittelun käyttöönottamisessa voidaan erottaa viisi...

Dynaamisella hinnoittelulla lisää myyntiä ja kannattavuutta verkkokauppaan

Kuluttajille on tyypillistä pyrkiä löytämään paras hinta-laatusuhde tehdessään ostopäätöksiä. Tämän vuoksi he vertailevat tuotteiden ominaisuuksia ja hintoja useiden eri myyjien välillä yleensä hakukoneiden avulla ennen ostopäätöstään ja pelkästään suomessa tehdään päivittäin yli 30 miljoona...

Digitaalisen markkinoinnin käsikirja

Digitaalisen markkinoinnin käsikirja – Opas mikro- ja PK-yrityksille

Laajempaa ymmärrystä digitaaliseen markkinointiin Oulun ammattikorkeakoulun ESR-rahoitteiset Dimmy- ja Digilii-hankkeet ovat tuottaneet mikro- ja pk-yritysten henkilöstölle ja yrittäjille suunnatun suomenkielisen digitaalisen markkinoinnin perusoppaan. Kirjassa käydään läpi digitaalisen markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja johtamisen perusteet verkossa...