Hyvien käytänteiden kierrätysblogi.

Miten opiskelija voi vaikuttaa Oamkissa?

Oamkissa opiskelijat voivat vaikuttaa monella tapaa opintoihin ja toiminnan kehittämiseen, esimerkiksi antamalla opintojaksopalautetta, vastaamalla vuosittain yleiseen opiskelijakyselyyn tai vaikkapa tutkinto-ohjelmatiimin kautta. Mitä nämä käytännössä tarkoittavat? Oamk-podcastissa aihetta pohtii journalismin opiskelija Johanna Kivinen, joka kokee...

Opintojaksopalautteella voi vaikuttaa

Oamkin opiskelijapalautejärjestelmä antaa jokaiselle opiskelijalle tasavertaiset mahdollisuudet palautteen antamiseen ja koulutuksen kehittämiseen. Opiskelijapalautejärjestelmän yksi merkittävä osa-alue on vuorovaikutteinen opintojaksopalaute. Palautteen antaminen on tärkeää, ja sitä toivotaan jokaiselta opintojaksolta. Opintojaksopalautteen avulla opiskelijat arvioivat oman osaamisensa...

Kotikansainvälistymisen hyvät käytänteet

Toukokuussa 2019 Opetus- ja kulttuuriministeriö julkaisi selvityksen kotikansainvälistymisen muodoista korkeakouluissa. Kotikansainvälistymisen edistämiseksi löydettiin useita kiinnostavia käytäntöjä. Selvityksen mukaan kotikansainvälistymisen muodot vaihtelivat korkeakouluittain. Toisissa korkeakouluissa asiaan kiinnitettiin aktiivisesti huomiota, toisissa kotikansainvälisyys tarkoitti lähinnä kansainvälisen henkilöstön...

”Ihminen, joka ei tee virheitä, ei tavallisesti tee muutakaan”

Kyseiseen lauseeseen törmäät, mikäli kävelet Kotkantien kampuksella opiskelijapalveluiden työtilan ohitse. Lause on kirjoitettu työtilan lasiseinään ja  se on peräisin 1800-luvulta eläneeltä William Connor Mageelta, joka toimi aikoinaan Dublinin piispana. Kun tarkastellaan Oulun ammattikorkeakoulun (Oamk)...

Yhteishengen luomista ja ennakointia toiminnallisuuden kautta

Kontinkankaan kampuksen sosiaali- ja terveysalojen koulutusosastoilla järjestettiin huhtikuun lopussa yhteinen kehittämispäivä. Päivä aloitettiin kampuksen tilaratkaisuihin liittyvillä ja muilla yhteisillä asioilla. Tämän jälkeen koulutusosastojen vastuuvalmistelijat (tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotyö) järjestivät toiminnallista ohjelmaa. Vastuuvalmistelijat kertoivat aluksi,...

Ammatillisen opettajaopiskelijan kokemuksia yhteisestä kehittämisestä – tiimissä on voimaa!

Ammatillisen opettajankoulutuksen opetussuunnitelma-työryhmän (OPS-työryhmä) toimintaperiaatteena on mahdollistaa kaikkien osallisuus yhteiseen kehittämiseen. OPS-työryhmä on koko henkilökunnan, opiskelijajäsenten ja sidosryhmien muodostama avoin kehittämistyöryhmä. Kutsu lähetetään kaikille, ja jokainen osallistuu siihen mahdollisuuksiensa mukaan. Työryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa,...