Henkilöstön ja opiskelijoiden kertomuksia työstä ja opiskelusta Liiketalouden yksikössä.

Staff and students’ stories about working and studying at the School of Business.

Visuaalinen brändäys pitää sisällään paljon potentiaalia urheiluseuratoiminnan kehittämiseksi

Blogiteksti on kirjoitettu Oulun ammattikorkeakoulun liiketalouden tutkinto-ohjelman opinnäytetyön pohjalta. Opinnäytetyössä käsiteltiin visuaalisen brändäyksen merkitystä urheiluseurassa ja sen tarkoituksena oli lisätä tietoa siitä, kuinka erilaiset visuaaliset tekijät vaikuttavat urheiluseuran välittämään visuaaliseen brändimielikuvaan. Opinnäyte toteutettiin kokonaan...

digitaalinen asiakaskokemus

Digitaalinen asiakaskokemus ja miten sitä tulisi johtaa

Tässä blogikirjoituksessa pohdimme miten digitaalista asiakaskokemusta tulisi johtaa. Mitä digitaalinen asiakaskokemus on? Mitkä ovat parhaat työkalut johtamisen kannalta? Eroaako digitaalinen asiakaskokemus perinteisestä? Asiakaskokemus on yrityksen ja asiakkaan välisen vuorovaikutuksen kulmakivi. Se muodostuu kaikissa kosketuspisteissä,...

Asiakaslähtöisen arvon tuottaminen on yritykselle kilpailuetu

Kilpailuetu on määritelty yrityksen suhteellisena etuna kilpailijoihinsa ja potentiaalisiin kilpailijoihinsa nähden jossain liiketoiminnan menestykseen vaikuttavassa kyvyssä, toimintatavassa tai muussa menestystekijässä. Tutkijat eivät ole päässeet täysin yhteisymmärrykseen kilpailuedun määritelmästä. Tyypillistä on kuitenkin se, että se...

Palautteen ja reflektoinnin monet ulottuvuudet liiketalouden tradenomiopinnoissa

Pitkä työelämäkokemus ja yksi maisterintutkinto takanani aloitin liiketalouden tradenomiopinnot monimuoto-opiskelijana päivätyöni rinnalla 2019. Odotukseni esimiestyön ja henkilöstöosaamisen opintopolulla kohdistuivat lähinnä substanssiosaamisen kasvattamiseen, mutta ilokseni havaitsin, miten opintokokonaisuuteen kuuluu myös itsetutkiskelumatka. FT Pentti Sydänmaanlakan mukaan...

Opiskelua ja opiskelijavaikuttamista Liiketaloudessa

Olen pian valmistuva liiketalouden tradenomi. Pohdiskelin ammattikorkeakouluopintojen taivalta ihan sieltä asti, mikä sai minut hakeutumaan opiskelemaan ja mitä opinnot ovat minulle antaneet. Miten päädyin opiskelemaan? Oli lauantaipäivä tammikuussa 2019. Olin juuri saapunut kotiin tehtyäni...

Harjoittelu markkinointitehtävissä Eilakaislalla

Opiskelin vielä viime vuoden vaihteessa tradenomiopintojani Oulun ammattikorkeakoulussa. Opintojeni alusta asti oli ollut selkeää, että valitsen suuntautumisekseni markkinoinnin; olen aina tykännyt luovasta tekemisestä, jossa saa toteuttaa uutta ja nähdä oman kädenjälkensä kehittyen jatkuvasti. Tätä...

Verkkosivustojen saavutettavuus on ammatillisissa oppilaitoksissa jo arkipäivää

Digitaalisten palveluiden saavutettavuusdirektiivi vaatii julkisen sektorin toimijoita tuottamaan verkkopalvelut ja niiden sisällöt saavutettavuusvaatimusten mukaisiksi. Lain tarkoituksena on tehdä verkkomaailmassa toimiminen esteettömäksi mahdollisimman monille henkilöille. Suomen ammatillisissa oppilaitoksissa direktiiviä ja sen sääntöjä noudatetaan jo aika...

Puhelintyötä, kuka täysjärkinen sitä nyt tekisi?

Trainers’ House ja Oamkin Liiketalouden yksikkö ovat tehneet yhteistyötä usean vuoden ajan. Trainers’ Housen valmentaja on muun muassa pitänyt ”luurikuurin” myyntiopintojakson opiskelijoille. Nyt yrityksen operatiivinen markkinointijohtaja Jyri Paavilainen kirjoittaa puhelintyön osaamisen merkityksestä markkinoijalle. Nimeni...