Digitaalisen markkinoinnin käsikirja

Digitaalisen markkinoinnin käsikirja – Opas mikro- ja PK-yrityksille

Laajempaa ymmärrystä digitaaliseen markkinointiin Oulun ammattikorkeakoulun ESR-rahoitteiset Dimmy- ja Digilii-hankkeet ovat tuottaneet mikro- ja pk-yritysten henkilöstölle ja yrittäjille suunnatun suomenkielisen digitaalisen markkinoinnin perusoppaan. Kirjassa käydään läpi digitaalisen markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja johtamisen perusteet verkossa...

Yritysten markkinointipanosten kohdentaminen

Sosiaalisten medioiden merkitys markkinointikanavina jatkaa kasvuaan

Maailmanlaajuisesti sosiaalisia medioita käyttää 3.8 miljardia ihmistä päivittäin. Kasvua edelliseen vuoteen tuli 9 %, eli sosiaalisten medioiden suosio kanavina ei ole missään tapauksessa vähenemässä (https://wearesocial.com/blog/2020/01/digital-2020-3-8-billion-people-use-social-media). Tämän hetken suosituimmat some-kanavat ovat Facebook (2,449 miljardia käyttäjää),...

Asiakaskokemus digitaalisen markkinoinnin suunnittelun perustana

Asiakaskokemus on yksi tärkeimmistä liiketoiminnan onnistumisen tekijöistä. Digitaalisuus on avannut markkinat niin, että ostaminen ja vertailu on globaalia. Paikalliset toimijat vertautuvat suurempiin toimijoihin ja kilpailevat ne samoista asiakkaista. Asiakaskokemus on määräävässä roolissa siinä, että...

Hakukoneoptimoinnin osa-alueet

Hakukoneoptimoinnin osa-alueet

Hakukoneoptimoinnilla (SEO = search engine optimization) tarkoitetaan yrityksen verkkosivujen ja sisällön optimointia hakukonenäkyvyyttä varten. Sen avulla pyritään kasvattamaan yrityksen orgaanista (luonnollista) näkyvyyttä hakukoneissa. Hakukoneoptimoinnin avulla yrityksen verkkosivuston sijoitus hakukoneiden hakutuloksissa tiettyjä hakusanoja käytettäessä paranee....

Hakukonemarkkinointi – Mitä se on?

Digitaalisen markkinointiin liittyy paljon erilaisia käsitteitä, termejä ja lyhenteitä. Näiden käyttöön liittyy myös usein epäselvyyksiä. Tässä kirjoituksessa käsitellään hakukonemarkkinointia, hakusanamainontaa, hakusanamarkkinointia ja hakukoneoptimointia, jotka muodostavat hankalasti ymmärrettävän kokonaisuuden ja niiden käyttö on usein käytännössä...

Asiakkaan ostoprosessi ja digitaalisen markkinoinnin taktiikat eri vaiheisiin

Digitaalinen markkinointi voi parantaa yrityksesi kilpailutilannetta

Digitaalinen muutos on tuonut lisää valtaa kuluttajille Yritysten toimintaympäristö on muuttunut internetin kehityksen myötä kolmenkymmenen edellisen vuoden aikana, ja siten mahdollistanut nykytasoisen globalisaation. Tiedonvälityksen demokratisoituminen on siirtänyt valtaa isoilta korporaatioilta ja valtioilta yksittäisille kuluttajille,...