Digitaalisen markkinoinnin koulutus avasi uuden oven työmarkkinoilla
Keväällä 2021 järjestettiin ensimmäinen työttömille ja työttömyysuhan alla oleville suunnattu digitaalisen markkinoinnin ja myynnin DIGITYY -koulutus.
Koulutukseen liittyvä ensimmäinen blogikirjoitus ”DIGITYY – Digitaalisen markkinoinnin koulutus tarjoaa monipuolista osaamista” kertoi siitä, minkälaisille hakijoille koulutus sopii, mitä koulutus tarjoaa koulutettaville ja minkälainen rooli työharjoittelulla on koulutuksessa.
Tässä kirjoituksessa kerromme opiskelijamme kokemuksista, joka työllistyi keväällä järjestetyn DIGITYY -koulutuksen ansiosta.
Mitä opit DIGITYY -koulutuksessa?
Digityy koulutuksessa opin markkinoinnin miten digitaalista markkinointia tulee tehdä, jotta nettiviidakossa voi oikeasti menestyä. Osaan käyttää markkinoinnissa oikeita julkaisuohjelmia, tehdä markkinatutkimusta, segmentointia ja varsinkin menekkiä edistäviä kampanjoita.
Mitkä kolme asiaa olivat koulutuksessa parasta?
Digityy-koulutuksessa sain näyttää monipuolisen osaamiseni harjoittelupaikassa ja se poikikin minulle työpaikan. Tämä tiivistahtinen puolen vuoden opiskelujakso antoi minulle kimmokkeen jatko-opiskeluun, johon aioin hakea välittömästi.
Kuitenkin tärkein Digityyn anti oli, että minulla on nyt valmiudet oikeasti hoitaa yrityksemme markkinointia!
Iso kiitos myös opiskelun joustavuudesta. Itselleni oli elämää isosti helpottava asia, että koulutuksen sai suorittaa etäopiskeluna.
Mitä mieltä olit DIGITYY -kouluttajista?
Kouluttajat olivat alansa ehdotonta huippua. Heidän kirjoittamansa opintomateriaalina käytetty kirja Digitaalisen markkinoin käsikirja oli selkeä ja siinä oli ajankohtaisesti kerrottu kaikki tarpeellinen.
Tunnit olivat mielenkiintoisia ja opettajat saivat opiskelijat ryhmäytymään, vaikka osa oli etäyhteyden päässä.
Missä olit työharjoittelussa?
Harjoittelupaikkani oli Kempeleessä sijaitseva kolmen urheiluseuran omistama halliyhtiö nimeltään Kempeleen Palloiluhalli. Jalkapalloseurat Kempeleen Ajax, Kempeleen Tervarit ja pesäpalloseura Kempeleen Kiri tuskastuivat Oulun alueella vallitsevaan junioriurheilijoiden treeniaikapulaan ja rahoitusyritys GOS:n avustuksella rakennuttivat modernin palloiluhallin Kempeleen Linnakankaalle.
Syksyllä avataan vielä hallin eteen hulppea urheilutalo ravintoloineen, saunoineen ja kuntosali. Halliyhtiöllä on hallinnassaan Kempeleen Sarkkirannassa junioriurheilijoille suunnattu palloiluhalli. Lisäksi yhtiö on aloittanut urheiluasujen painatuspalvelun nimellä KPH Tekstiilipaino.
Mitä digimarkkinoinnin työtehtäviä olet päässyt tekemään?
Työtehtäväni olivat todella monipuolisia: Yritys aloitti urheiluasujen painopalveluiden tarjoamisen ja minä pääsin lanseeraamaan tätä. Toimenkuvaani kuuluu erilaisten tapahtumien järjestäminen Kempeleen Pallohallin omistamissa tiloissa, näiden mainostilojen myynti ja hallinta, Tekstiilipainon nettisivujen luominen ja ylläpito, sen mainosten teko, sekä Tekstiilipainoon tulleiden tilausten toteutus kokonaisuudessaan.
Uudessa työssäni koen pääseväni käyttämään koko laajaa työkokemustani ja Digityyn kautta sain päivitetty markkinointimerkonomin tiedot digimaailmaan.
Lämpimästi Digityy -koulutusta suositellen, Helena
DIGITYY-koulutus järjestetään toistaiseksi viimeisen kerran syksyllä 2021. Lue lisää koulutuksesta: www.oamk.fi/digityy
Helena Aula, DIGITYY -opiskelija
Jaakko Sinisalo, yliopettaja
Jonna-Riikka Kurtti, lehtori
Minna Asikainen, lehtori