Boostia digimarkkinointiin DIMMY-koulutuksesta
Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin koulutus (DIMMY 2.0) tarjoaa monipuolisen tietopaketin ja käytännön osaamista digimarkkinoinnista kiinnostuneille henkilöille.
DIMMY 2.0 -koulutus on suunnattu Oulun seudulla toimiville markkinoinnin ja myynnin parissa toimiville henkilöille, pk-yritysten johdolle ja yrittäjille. Koulutus soveltuu myös työttömille ja työttömyysuhan alla oleville henkilöille, jotka ovat kiinnostuneet digimarkkinoinnin osaamisen vahvistamisesta.
Viisi kertaa järjestettyyn DIMMY 2.0 -koulutukseen on osallistunut yhteensä jo 124 henkilöä. Lisäksi muita 30 opintopisteen täydennyskoulutuskokonaisuuksia (DIMMY ja DIGITYY – Digillä työhön) on järjestetty jo yhteensä seitsemän kertaa. Koulutuskokonaisuuksiin on osallistunut yhteensä lähes 250 henkilöä.
30 opintopistettä viidessä kuukaudessa
30 opintopisteen koulutus on jaettu viiteen itsenäiseen opintomoduuliin, joihin on koottu kaikki keskeisimmät digitaalisen markkinoinnin sisällöt, rakenteet ja työkalut helposti käyttöön otettavaksi paketiksi. Osallistuminen vaatii sitoutumisen viisi kuukautta kestävään koulutukseen, mutta halutessaan opiskelija voi suorittaa myös yksittäisiä moduuleja.
”Koulutuksen tahti on todella sopiva kokopäiväisen työn ohella käytäväksi.”
”Olen saanut paljon erilaisia vinkkejä digimarkkinoinnin käytännön toteuttamiseen, seuraamiseen ja analysointiin.”
Kerran viikossa järjestettävien luentojen ansiosta koulutus on helppo toteuttaa työn ohessa. Luentojen lisäksi koulutuksen aikana kehitetään oman yrityksen, työnantajayrityksen tai harjoitteluyrityksen toimintaa erilaisten tehtävien avulla. Opiskelijat valmistautuvat viikon luentoon tekemällä ennakkotehtävän ja jokaisen moduulin päätteeksi tehdään lopputehtävä, jossa kootaan yhteen opittuja asioita.
”Jokaisella luennolla löytyy jotain, joka liittyy suoraan omaan tekemiseen ja ammattitaidon kehittämiseen. Vaikka osa sisällöistä on tuttuja, uutta tietoa tulee jatkuvasti.”
”Parasta koulutuksessa oli käytännönläheisyys! Tehtävät olivat erittäin hyviä ja omalle kohdalle osuvia.”
Digitaalisen markkinoinnin kokonaisuus kirkastuu koulutuksen aikana
DIMMY 2.0 -koulutuksessa keskitytään nykyaikaisen digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun, tuottamiseen ja analyyttiseen johtamiseen. Tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen opiskelijat ymmärtävät digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kokonaisuuden sekä osaavat hyödyntää sitä yrityksen arjessa.
”Koulutus tuo omaan yritystoimintaan lisää ja syventävää yleistietämystä digimarkkinointiin. Koulutus kehittää todellakin omaa ammattitaitoa.”
Yritysten markkinointia aletaan kehittää heti koulutuksen aikana, sillä osallistujat tekevät kaikki tehtävät omalle yritykselleen. Koulutuksessa hyödynnetään digitaalisen markkinoinnin suunnittelupohjia, jotka auttavat yritystä markkinoinnin ja myynnin eri osa-alueiden kehittämisessä. Vaikka osa koulutuksen aiheista saattaa olla ennestään tuttuja, jokainen saa takuulla uusia näkökulmia, ideoita ja jopa toimintamalleja.
”Koulutus on antanut valtavasti käytännön työkaluja ja struktuuria yrityksemme markkinoinnin kehittämiseen.”
”Koin koulutuksen erittäin hyödyllisenä, se opetti ajattelemaan asioita eri tavalla ja kehittämään oman tekemisen suunnitelmallisuutta markkinoinnin saralla.”
”Parasta koulutuksessa oli sen tuoma suora hyöty yritystoimintaan.”
Yksi koulutuksen tykätyimmistä asioista on ollut verkostoituminen. Viikoittaiset keskustelut muiden opiskelijoiden kanssa tarjoavat vertaistukea omiin digitaalisen markkinoinnin ja myynnin haasteiden ratkaisemiseen.
”Hyötynä mainitaan vielä ilman muuta verkostoituminen! Keskustelut muiden kanssaopiskelijoiden kesken on ihan timanttia.”
Viimeinen DIMMY 2.0 -koulutus käynnistyy elokuussa 2022. Lisätietoja koulutuksesta ja hakuohjeet: www.oamk.fi/dimmy. Koulutuksessa käytetään mm. Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: opas pk- ja mikroyrityksille -teosta. Koulutuksen järjestää Digilii-hanke.
Lainaukset ovat Dimmy 2.0 -opiskelijoiden palautteita koulutuksesta.
Minna Oksanen, lehtori, markkinointi
Oulun ammattikorkeakoulu