Huom! Oamkin blogi poistuu käytöstä
Osana verkkoympäristön uudistustyötä blogisivusto poistuu käytöstä 30.6.2024. Blogien kirjoittajat vastaavat omien tekstien talteenottamisesta ja arkistoimisesta. Ajankohtaisten blogien julkaisemista kannattaa tarjota Oamk Journalille. Blogi on saatavilla lukutilassa sisäverkosta 31.12.2024 saakka.

Myynti ja markkinointi tutuksi

Viiden hengen opiskelijaryhmän voimin aloimme suunnittelemaan myynnin ja markkinoinnin osaamispolun infotilaisuutta Teuvo Pakkalankadun fukseille. Lähdimme mukaan projektiin markkinointi- ja yritysviestinnän kurssin innoittamana. Saimme opettajaltamme Sirpa Puolakalta ohjeistusta kampanjan suunnitteluun, mutta toteutukseen saimme vapaat kädet.

Julkaisimme posterin infotaulujen lisäksi Teuvo Pakkalankadun Facebook -ryhmässä, jotta infotilaisuutemme saisi enemmän näkyvyyttä. Julkaisulla oli myös tarkoitus herätellä fukseja osaamispolun valintaan.

Seuraavaksi vuorossa oli luokassa järjestettävien infotilaisuuksien suunnittelu. Esitysmateriaali koostui viidestä diasta, jotka saimmekin suunniteltua vaivattomasti. Kävimme materiaalissa läpi osaamispolun rakennetta, omia kokemuksiamme opiskelusta, omaa lukujärjestystä ja käsittelimme usein kysyttyjä kysymyksiä. Herättelimme yleisöä aiheeseen kysymällä ennen esityksen alkua kiinnostusta markkinoinnin ja myynnin osaamispolun valintaan. Pidimme esityksen lyhyenä ja ytimekkäänä ja saimme pidettyä keston noin kymmenessä minuutissa.

Tarkoituksenamme oli pitää infotilaisuus luokittain 6. helmikuuta ennen osaamispolkujen valintapäivien alkua. Aikatauluissa ilmeni kuitenkin ongelmia ja jouduimme parin ryhmän osalta siirtämään esityksiä seuraavalle viikolle. Projektin seurantaa varten teimme Forms kyselylomakkeen, jonka lähetimme jokaiselle Teuvo Pakkalankadun fuksille. Lomakkeessa tiedustelimme infotilaisuuden toimivuutta ja sen hyödyllisyyttä.

Opimme projektin suunnittelusta delegointitaitoja, aikataulutusta ja että aina kannattaa olla vaihtoehtoinen suunnitelma, mikäli projekti ei sujukaan suunnitelmien mukaisesti. Pidimme kampanjan toteuttamisesta ja omien näkemysten esilletuomisesta. Yhteistyö sujui ryhmämme kesken vaivattomasti ja olikin ilo huomata, kuinka hyvin olimme kaikki mukana projektin toteutuksessa. Kaiken kaikkiaan projektin toteutuksesta jäi jokaiselle hyvä fiilis ja voisimme toteuttaa vastaavanlaisen kampanjan uudelleenkin.

Kampanjan toteutukseen osallistui Teuvo Pakkalankadun kampuksen myynnin ja markkinoinnin opiskelijat Susanne Korva, Anni Räsänen, Jenna Piri, Sami Häppäri ja Otto Turkki.

You may also like...

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *