Kiitos!

Oamkin v.2018 opiskelijakyselyssä kirjasto sai palautetta 525 opiskelijalta. Kirjastopalvelujen kokonaisarvioinnissa: ystävällinen, asiantunteva, nopea ja luotettava opiskelijat arvioivat palveluja kiitettävällä keskiarvolla 9,3.

Vuoden 2016 opiskelijakyselyssä saimme palautetta kirjaston sekavista verkkopalveluista ja käyttöliittymistä, minkä vuoksi kuluneen kahden vuoden aikana olemme kehittäneet verkkopalvelujen käytettävyyttä ja lisänneet ohjeistusta. Tämän kyselyn perusteella tilanne onkin parantunut, ja e-aineistojen ja tiedonhakuoppaiden käyttö on noussut melkein 12 prosenttiyksikköä! Lisäksi avoimissa vastauksissa oli useampi suora kiitos selkeistä ja helppokäyttöisistä verkkopalveluista.

Omatoimiaika sen sijaan paljastui vielä kohtalaisen tuntemattomaksi palveluksi. Toisaalta se on ollut koko laajuudessaan käytössä vasta vähän aikaa, mutta myös ohjeistus koettiin puutteelliseksi. Jatkossa aiommekin keskittyä lisäämään omatoimiajan tunnettuutta ja kehittämään omatoimikäytön ohjeita.

Tiedonhankinnan opetuksen osalta paljastui, että monitoimiopiskelijat ovat vielä osittain katveessa kirjastonkäytön ja tiedonhankinnan ohjeistuksessa. Tämä tullaan myös ottamaan painopistealueeksi kirjastopalvelujen kehittämisessä.

Muutenkin saimme hyvää palautetta kirjastopalveluista ja kiitämme siitä. Palaute tuntuu hyvältä, sillä varmasti jokainen kirjastolainen allekirjoittaa sen, että työn suurin motivaattori on nimenomaan tyytyväiset asiakkaat!

Saatat pitää myös näistä...

Vastaa