Tuuni-tapahtuma somevastaavien näkökulmasta

Teuvo Pakkalan kadun kampuksella järjestettiin perinteisesti Tuuni-tapahtuma 7.2.2019. Tapahtuman tarkoitus on antaa opiskelijoille mahdollisuuksia luoda kontakteja työelämään. Se on samalla myös maksuton tilaisuus työnantajille rekrytoida kampuksen opiskelijoita avoimiin työ- ja harjoittelupaikkoihin sekä lisätä yrityksen tunnettuutta opiskelijoiden keskuudessa. Tapahtumassa on myös mahdollisuus tarjota opiskelijoille opinnäytetyöaiheita ja luoda kontakteja kampuksen henkilöstön kanssa.

Tänä vuonna Tuuni-tapahtumaan osallistui 58 eri yritystä monelta eri alalta. Tapahtuma järjestetään messumuodossa, eli koulun puolesta on pystytetty yrityksille ständit, joilla opiskelijat kiertelevät vapaasti. Ständeillä yritysten edustajat jakoivat esitteitä, karkkia ja haalarimerkkejä mukaan opiskelijoille. Monilla oli myös pieni kilpailu, johon sai osallistua halutessaan. Tapahtumassa oli mahdollista myös käydä tarkistuttamassa oma CV ammattilaisen kanssa sekä ottaa itsestä profiilikuva CV:tä varten. Tapahtuman järjestäminen onnistui hyvin ja se keräsi paljon kiinnostuneita opiskelijoita.

Tuunin somevastaavina tehtävämme oli lisätä tapahtuman näkyvyyttä ennen tapahtumaa ja sen aikana. Pidimme palaveria tapahtumasta vastaavien opettajien kanssa ja keskustelimme tehtävämme tavoitteista ja toimintatavoista. Kirjasimme itselle ylös tilanneanalyysin, joka koostui kohderyhmien määrittämisestä, viestinnän tavoitteiden, sanomien ja kanavien pohtimisella. Kirjoitimme suurimmaksi osaksi postaukset valmiiksi etukäteen, jotta julkaisuhetkellä ne oli helppo kopioida ja liittää eri kanaviin.

Tapahtuman aikana otimme paljon tilannekuvia tapahtumasta sekä haastattelimme ständeillä olevia yrityksiä, joista lisäsimme videoita sekä kuvia Instagramiin. Kyselimme kaikilta haastateltavilta yrityksiltä muutamia helposti vastattavia kysymyksiä, kuten mitä yritys tekee, mitä työtehtäviä heillä on tarjota sekä onko heillä tarjolla kesätyö- ja harjoittelupaikkoja. Haastateltavat yritykset ottivat meidät lämpimästi vastaan ja vastasivat kysymyksiimme laajasti ja innolla sekä kertoivat tarkkaan mitä he hakevat.

Oli hienoa saada toimia Tuunin somevastaavina ja esitellä ihmisille tapahtumaa somen kautta. Opimme, miten näkyvyyttä tuodaan tehokkaasti somessa, sekä suunnittelemaan ja toteuttamaan ideoitamme käytännössä.

LIK17SPM ryhmän opiskelijat Laura Leinonen, Alina Olkoniemi, Jenna Oksanen ja Sanna Kyröläinen

Saatat pitää myös näistä...

Vastaa