Category: #oamk_kone with passion
Tekstin on kirjoittanut Oamkin konetekniikan KTO17SP-ryhmän opiskelijat Hiski Heinonen ja Joel Soukkio opintojaksolla YY00BB72-3130 Tutkimus- ja kehittämistoiminta. Kaksi Oulun ammattikorkeakoulun konetekniikan koneautomaatio–opiskelijaa ovat päässeet suorittamaan opinnäytetöitänsä oululaiselle Head Recycle Systems Oy:lle saman projektin alle ja kertovat nyt kokemuksistaan konetekniikan opinnoista sekä opitun hyödyntämisestä työelämässä. ...
Tekstin on kirjoittanut Oamkin konetekniikan KTO17SP3-ryhmän opiskelija Samuel Isojärvi opintojaksolla YY00BB72-3130 Tutkimus- ja kehittämistoiminta. Olen Samuel Isojärvi ja opiskelen neljättä vuotta konetekniikan insinööriopintoja Oulun ammattikorkeakoulussa. Syksyllä 2016 olin työskennellyt kymmenen vuotta autokorimekaanikkona paikallisessa autokorjaamossa, kunnes tarjoutui mahdollisuus jatkokoulutukseen. Olin...
Tekstin on kirjoittanut Oamkin konetekniikan KTO17SP1-ryhmän opiskelija Henri Väänänen opintojaksolla YY00BB72-3130 Tutkimus- ja kehittämistoiminta. Tuo kohtalokas koronan täyteinen vuosi 2020 on tätä artikkelia kirjoittaessani lähestymässä loppuaan ja niin on myös minun opintoni käymässä loppuun....
Tekstin on kirjoittanut Oamkin konetekniikan KTO17SP9-ryhmän opiskelijat Oskari Kerttula ja Asko Jaakkola opintojaksolla YY00BB72-3130 Tutkimus- ja kehittämistoiminta. Oulun ammattikorkeakoulun konetekniikan puolta harkitsevalla tulee helposti mieleen, millaista opiskelu oppilaitoksessa todellisuudessa olisi. Tässä avaamme hieman omia kokemuksiamme opiskelusta...
Tekstin on kirjoittanut Oamkin konetekniikan KTO17SP9-ryhmän opiskelija Petteri Pahkala opintojaksolla YY00BB72-3130 Tutkimus- ja kehittämistoiminta. Olen Petteri Pahkala ja opiskelen konetekniikkaa Oulun ammattikorkeakoulussa. Olen 4. vuosikurssin päiväopiskelija ja suuntauduin koneautomaatiopuolelle. Tämä on viimeinen vuoteni konetekniikan...
Kirjoittaja: yliopettaja, TkT Tauno Jokinen, Oulun ammattikorkeakoulu Tieteellinen ongelmanratkaisutaito tarkoittaa soveltavassa insinööritieteessä kykyä ratkaista ammattialaan liittyviä liike- ja palvelutoiminnan ongelmia hyödyntäen uusinta tieteellisin menetelmin arvioitua tietoa. Tieteellinen ongelmanratkaisutaito ei ole erityistä tutkimuslaitosten työntekijöiden eritysosaamista,...
Kirjoittaja: Juho Saarni Olen 4. vuosikurssin Oulun ammattikorkeakoulun konetekniikan insinööriopiskelija. Opintojen suuntautumiseni on tuotantotekniikka. Tekstissä käydään läpi konetekniikan ja tuotantotekniikan opintoja ja niiden antamia valmiuksia suoriutua työelämässä. Lisäksi perehdytään valmiuksiin projektien hallitsemisessa, joka on...
Mihin sitä tähtäisi? Oamkista melkein mihin vain! Olen Matti Asikainen ja viimeistelen opintojani opiskeltuani jo viisi vuotta koneautomaatioinsinööriksi. Opintoni ovat kulkeneet päivä– ja monimuoto-opiskelijana. kuitenkin itselleni soveltuvin olisi lähtökuopissa ollut todennäköisesti monimuoto-opiskelu, mutta onpahan kuitenkin kokeiltu molempia. Itselläni oli ja monella muulla varmasti on tämä mielessä: ”Mitä tehdä...
Oman alan osaajasta seuraavalle tasolle? Oletko miettinyt koskaan työtä tehdessäsi miten tämä laite oikeasti toimii? Mitä sen sisältä löytyy ja mikä saa sen toimimaan juuri tällä tietyllä tavalla? Nämä kysymykset pyörivät mielessäni miltein päivittäin työskennellessäni autoasentajana. Matkani...
TkT Tauno Jokinen, yliopettaja ”Työntekijät ovat tehtaan arvokkain pääoma.” – Sakichi Toyoda Lean-ajattelun taustalla on kaksi merkittävää japanilaista. Sakichi Toyoda (1867 – 1930) perusti Toyota yhtymän kehittämällä uudenlaisen kutomakoneen, jonka erityispiirre oli kyky tunnistaa vikatilaanteet ja pysähtyä omatoimisesti. Tämä vapautti työntekijät koneen jatkuvasta valvomisesta...