Huom! Oamkin blogi poistuu käytöstä
Osana verkkoympäristön uudistustyötä blogisivusto poistuu käytöstä 30.6.2024. Blogien kirjoittajat vastaavat omien tekstien talteenottamisesta ja arkistoimisesta. Ajankohtaisten blogien julkaisemista kannattaa tarjota Oamk Journalille. Blogi on saatavilla lukutilassa sisäverkosta 31.12.2024 saakka.

Category: Liikkeessä

psykologinen turvallisuus työyhteisö työilmapiiri

Psykologinen turvallisuus työhyvinvoinnin avaintekijänä

Psykologisen turvallisuuden käsite on viime aikoina saanut runsaasti tilaa työelämäkeskusteluissa. Työnteon kulttuurissamme uskalletaan entistä rohkeammin nostaa esiin myös pehmeiksi miellettyjä, inhimillisiä arvoja. Näistä psykologisen turvallisuuden kokemus on yksi olennaisimmista. Mutta mitä sillä tarkoitetaan ja...

unelmakartta työelämä valmennus

Unelmakartta oman osaamisen kehittämisen ja urasuunnittelun välineenä

Unelmakarttatyöskentelyä voi hyödyntää monin eri tavoin työssä. Unelmakartan avulla omat työelämän tavoitteet ja uramahdollisuudet selkeytyvät. Tule kokeilemaan unelmakarttatyöskentelyä Unelmien työelämä! -seminaariin 12.5.2023. Unelmakartta on erinomainen työkalu henkilökohtaiseen kasvuun ja kehitykseen työelämässä. Luomalla unelmakartan unelmatyöstäsi...

nuori työntekijä nuori tyontekija

Hei nuori työntekijä! Näin käsittelet tunteita työelämässä

Tässä blogissa halutaan muistuttaa varsinkin nuoria työntekijöitä tunteiden merkityksestä sekä niiden vaikutuksesta omaan käyttäytymiseemme työelämässä. Saat vinkkejä parempaan kohtaamiseen, sekä ymmärrystä tunteiden hallintaan. Blogissa kerrotaan myös hymiöiden käyttämisestä apuna tunteiden viestimisessä. Huhtikuu taittuu jo...

vuorovaikutustaidot työyhteisö

Vuorovaikutustaidot arjessa ovat hyvinvoivan työyhteisön salaisuus

Tämä blogi paljastaa vuorovaikutustaitojen merkityksen työhyvinvoinnille ja tarjoaa vinkkejä niiden kehittämiseen. Arjen vuorovaikutustaidot ovat tärkeitä kaikille työntekijöille, olitpa sitten työelämää vasta aloittamassa tai jo kokenut työelämän ammattilainen. Hyvinvoivan työyhteisön rakentamisessa vuorovaikutustaidoilla on merkittävä rooli....

esihenkilö johtaminen

Esihenkilö! Johtaminen vaikuttaa nuoren urapolun muotoutumiseen

Millaisia taitoja esihenkilöiltä vaaditaan tulevaisuudessa, kun uudet sukupolvet aloittavat ensimmäisissä työpaikoissaan? Millaisia odotuksia nyt peruskoulua, lukiota ja ammattikoulua käyvillä nuorilla on työelämästä? Ymmärtämällä nuorten maailmankuvaa ja sieltä kumpuavia odotuksia, esihenkilö pystyy rakentamaan hedelmällisiä ja...

Ravintola- ja matkailualan yrityksen uudet palvelutuotteet – investoidakko vai ei?

Tämän blogitekstin tarkoitus on esitellä kirjoittajan tekemää opinnäytetyötä ja mietteitä opiskelusta. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä investointilaskelma uuden palveluliiketoiminnan kehittämiseen sekä etsiä eri rahoitusvaihtoehtoja yhteistyöyritykselle, joita ravintola- ja matkailualan pk-yritys voi saada. Opinnäytetyön antia Viimeiset...

Trapesti Oy, tekemällä oppimista

Kirjoituksen tarkoituksena on avata opiskelijayritys Trapesti Oy:n toimintaa, toimintaperiaatteita, tapaa toimia sekä fasilitointeja, jotka on kehitetty tukemaan Trapestin toimintaa ja asetettuja oppimis- ja osaamistavoitteita. Opiskelijat työskentelevät opiskelijayrityksessä tyypillisesti yhden kauden. Opiskelijoiden vaihtuminen vuosittain vaatii...

Visuaalinen brändäys pitää sisällään paljon potentiaalia urheiluseuratoiminnan kehittämiseksi

Blogiteksti on kirjoitettu Oulun ammattikorkeakoulun liiketalouden tutkinto-ohjelman opinnäytetyön pohjalta. Opinnäytetyössä käsiteltiin visuaalisen brändäyksen merkitystä urheiluseurassa ja sen tarkoituksena oli lisätä tietoa siitä, kuinka erilaiset visuaaliset tekijät vaikuttavat urheiluseuran välittämään visuaaliseen brändimielikuvaan. Opinnäyte toteutettiin kokonaan...

digitaalinen asiakaskokemus

Digitaalinen asiakaskokemus ja miten sitä tulisi johtaa

Tässä blogikirjoituksessa pohdimme miten digitaalista asiakaskokemusta tulisi johtaa. Mitä digitaalinen asiakaskokemus on? Mitkä ovat parhaat työkalut johtamisen kannalta? Eroaako digitaalinen asiakaskokemus perinteisestä? Asiakaskokemus on yrityksen ja asiakkaan välisen vuorovaikutuksen kulmakivi. Se muodostuu kaikissa kosketuspisteissä,...